sterker en fitter na de bevalling

Postnataal fit online en live in Alkmaar, Heiloo en Castricum

In Elke fase van je leven een sterke soepele rug

Door chronische rugklachten ging ik steeds moeilijker en minder bewegen. Ik heb toen een kort coachingstraject bij Sin Mee doorlopen. Dat heeft me geweldig geholpen. In plaats van minder ben ik juist weer meer en anders gaan bewegen, met als gevolg dat ik nu een stuk soepeler ben geworden. En als ik door grote drukte en onoplettendheid toch eens ‘vast’ kom te zitten in mijn rug, heb ik een batterij goede oefeningen van haar waarmee ik snel weer ‘los’ kom. Het talent van Sin Mee? Dat zit ‘m volgens mij in de combinatie van goede technische kennis, ervaring, en heel veel enthousiasme.

Majorie Dijkstal

Toen ik Sin Mee trof na mijn bevalling was ik verrast over de adviezen die ze me gaf betreft het herstel van bevallen en omgaan met mijn bekken instabiliteit. Nooit verwacht dat ze vanuit de achtergrond als sportcoach zo veel kennis en kunde voor herstel op fysiek gebied zou kunnen bieden, ongelooflijk!
Hoewel gezegd werd dat de eerste weken bij pijn niets gedaan kon worden gaf Sin Mee mij al ademhalings oefeningen en houdingen mee die het dragelijker maakte qua pijn en ontspanning.

De gespecialiseerde bekken fysio op doorverwijzen van de huisarts heb ik na één bezoek weer links laten liggen. Omdat Sin Mee gewoon precies wist wat ik nodig had (de fysio daar in mijn geval onvoldoende aan toe kon voegen) en ik toen ook de kracht opbouwende oefeningen met haar gaan doen, heel stapsgewijs en op mijn kunnen afgepast. Iedere week zichtbare vooruitgang. Dank je wel Sin Mee! Een ‘(reddings-)boei in een pittige tijd. Echter ook toen ik hier aan vast wilde houden zei Sin Mee ga maar naar Pilates… je kan het weer.

Laura Wilken

Mijn diensten

Werk aan een sterke core in elke fase van je leven.

Mamma fit- bekkenbodem fit na de bevalling

Postnataal fit

4-Weekse cursus voor postpartum vrouwen die graag willen werken aan het herstel van de bekkenbodem en diastase.

online postnataal fit cursus 0-12 weken

Postnataal Fit 0-12 weken online programma

Fitter worden na de bevalling. Werk veilig thuis aan je herstel van de bekkenbodem, diastase en herwin je core connectie.

Online video 7 pilates basisbewegingen voor een sterke rug

Online Pilates voor een sterke rug

Video 15 min en in PDF 7 Pilates Basisbewegingen uitgewerkt.

3 min work break voor een soepele rug bij langdurig zittend werk

Stoelyoga - Relax & Restore 3 Min Work Break

7 Video’s van 3 minuten om de stijfheid en spanning te verminderen in je rug en nek bij langdurig zittend werk.

Gratis E-Book

Hersteloefeningen na de bevalling

Jouw postpartum herstel start met rust en lichte bewegingen vanuit je kraambed

Over mij - Sinmee

Over Sin Mee

Een van mijn favoriete quotes van Joseph Pilates luidt: “Change happens by Movement and Movement heals“, en het heeft talloze levens, waaronder het mijne, veranderd.

Ik geloof in de kracht van Pilates, Yoga en Krachttraining, en voeg daarbij de essentiële factor van correcte ademhalingstechnieken.

Mijn aanpak is gericht op toegankelijkheid. Ik leer je vanuit je stoel, bed of mat oefeningen die de mobiliteit vergroten en stap voor stap bouwen we op naar het opbouwen van kracht.

In het verleden, toen ik te maken kreeg met knieklachten, dacht ik dat rust voldoende zou zijn voor herstel. Maar na een vakantie, waarin ik geen groepslessen of trainingen gaf, bleven de klachten aanhouden. Hoewel ik later weer begon met lesgeven, paste ik mijn activiteiten aan (behalve bij de Pilatesles). Uiteindelijk verdwenen de klachten en kon ik weer voluit bewegen. 

Dit was slechts een voorbeeld van mijn eigen ervaring, maar het is ook een situatie die ik vaak bij mijn klanten zie, of het nu gaat om rug-, knie-, schouder- of bekkenbodemklachten.

Met meer dan 20 jaar ervaring in groepslessen, fitnesscoaching en personal training, heb ik al mijn kennis toegepast in de online beweegprogramma’s die ik aanbied. 

3 min work break voor een soepele rug
Postnataal fitness - SinMee
3 min work break voor een sterke en soepele rug
Postpartum kracht en core

Start hier je postnatale Fitness ‘Journey’

Herstellen na de bevalling kost tijd. Je kunt het vergelijken met een pittige blessure, die 9 maanden nodig heeft voor een optimaal weefselherstel.

Ik kwam bij Sin-Mee terecht omdat ik na een periode van ziekte niet in staat was zelf mijn conditie weer op te bouwen. Daar heeft zij mij uitstekend bij begeleid.

Ze houdt goed rekening met mijn wensen.

En waar ik ook erg veel aan heb: voedingsadviezen in verband met intensief sporten. Ik was al meermalen bij een diëtiste geweest en niet veel verder gekomen. Maar Sin-Mee heeft mij direct bruikbare tips gegeven én uitleg waar ik op kan letten als ik eet vóór, tijdens en ná sportieve inspanningen. Voorheen werd ik vaak misselijk of duizelig tijdens sporten; met haar aanwijzingen heb ik daar bijna geen last meer van en weet ik bovendien wat ik wel/niet moet drinken/eten om het te verhelpen.

-Emili

Op aanraden van mijn Osteopaat nam ik contact op met Sin Mee voor gericht advies en training. Sin Mee heeft goed ingespeeld op mijn behoefte en mij in een drietal een op een sessies bij het strand goed verder op weg geholpen. Nogmaals dank daarvoor!

-Roel van Velzen

Geen enkele arts of fysiotherapeut leek de sleutel tot geheel herstel van mijn rughernia in handen te hebben. Het enig advies dat ik van hen kreeg, was om te gaan sporten. Maar hoe doe je dat als je steeds rugpijn hebt? Sin Mee heeft me geholpen de juiste lichaamshouding te gebruiken tijdens het sporten en tips gegeven over hoe ik mijn rug kan stabiliseren en ontlasten. Nu kan ik weer lekker sporten en heb ik bijna geen last meer van mijn rug. Dankzij Sin Mee is de vicieuze cirkel dus doorbroken!”

- A. Pruis

Live Postnale cursus in Alkmaar

Het advies is 6 weken na de bevalling rustig opbouwen met sporten. Het goede nieuws is, je kunt in de eerste zes weken al een aantal dingen doen! Start met de Core Restore en Core Connection en daarvandaan kun je de trainingen veilig verder opbouwen. Vermijd in de...

read more

Starten met Pilates na de bevalling

Een zwangerschap en bevalling eisen een uitdagende tol van je lichaam. In deze fase zijn je buikspieren en bekkenbodem uitgerekt en verzwakt, en de spieren die je ondersteunen bij het bewegen hebben het zwaar. Het bindweefsel is in de eerste periode nog volop bezig...

read more

Wekelijks een gratis

beweegtip in je inbox?

Contact

Adres

Herculesstraat 29, Alkmaar

Mobiel nummer

E-mail

Volg mij op Social Media

Als u doorgaat op de deze website, gaat u akkoord met het gebruik van cookies meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

SLUITEN