In: Afvallen0

Leefstijlverandering voor een duurzaam resultaat in Amsterdam oost en Alkmaar

Je herkent het misschien wel: je wilt dolgraag afvallen of vitaler en sterker worden. De eerste weken houd je je puur door wilskracht aan je voornemens. Maar helaas: 80% van de mensen vallen weer terug in de oude gewoontes en worden soms zelfs zwaarder dan voorheen. Wanneer je onvoorbereid van start gaat, gebeurt dit bijna altijd.

De volgende vijf tips geven jou meer inzicht en voorbereiding om het afslanken een succes te maken.

  1. Maak je doelen klein en realistisch. Is vijf keer per week naar de sportschool gaan echt zo realistisch? Zet de afspraken duidelijk in je agenda. Zoek een bewegingsvorm dat past bij je levensstijl. Als je blij wordt van een groene omgeving en frisse lucht, dan zou je een half uur kunnen snelwandelen in het park of pakt de fiets en trapt op een stevige tempo richting je werk. Bewegen voedt namelijk je wilskracht.
  2. Op de dagen dat je goed voelt ga je gezond koken of meal preppen. Haal op tijd voedzame boodschappen in huis. Kook voor meerdere dagen, zodat je met minimale inspanning toch een voedzame maaltijd kunt eten. Hiermee voorkom je dat je aan het snacken slaat. Zo weet je wat je in huis hebt, waardoor je beter op lastige momenten in kunt spelen (als de focus minder is door vermoeidheid en stress).
  3. Gun jezelf af en toe iets lekkers. Te streng zijn voor jezelf is niet iets wat je lang vol kunt houden. Leid jezelf af door diep in en uit te ademen.
  4. Zelfreflectie helpt namelijk om beter inzicht te krijgen in je eigen gewoontes. Om van je ‘slechte’ gewoontes af te komen en nieuwe gewoontes aan te leren kost tijd. Laat je begeleiden door een leefstijl coach die verder kijkt dan alleen voeding en beweging. Als jij een heel stressvol leven hebt en de slaapkwaliteit zeer laag is dan is het noodzakelijk deze elementen op orde te hebben. Een hoofd vol met andere zaken heeft geen ruimte voor het ontwikkelen van een goede focus. In dit geval gewicht kwijtraken en een gezond gewicht vasthouden voor de rest van je leven.
  5. Vergroot je zelfvertrouwen. Hiermee bouw je een stevig fundament. Misschien lijkt dit op sommige momenten wankel te zijn, maar dat is heel normaal. Zie punt 4. Met meer zelfvertrouwen kun je jezelf makkelijker en beter herstellen wanneer het een keer minder goed gaat.Zo kom je steeds dichter bij je doel en kun je echt trots zijn op jezelf!

“Zelfs de langste weg begint met de eerste stap” Lao Tse

Wil je meer weten? Maak een afspraak voor een gratis intake persoonlijk of per mail.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Als u doorgaat op de deze website, gaat u akkoord met het gebruik van cookies meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

SLUITEN